In het His-Huis - Reisverslag uit Calcutta, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu In het His-Huis - Reisverslag uit Calcutta, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu

In het His-Huis

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

20 September 2008 | India, Calcutta

Yes. Daar zijn we dan! Vandaag een momentje rust dus woppah, bloggen maar. Inderdaad in zijn geheel aangekomen en nu live vanuit ‘CAL’. De mensen in Kolkata vinden ‘Calcutta’ zelf namelijk ook niet echt soepel klinken. En daar moet je ze gelijk in geven, maaaar soepel IS het natuurlijk wel. Geen zonnebank nodig, geurend, kleurend, bruisend, intens, inspiratie, jezelf vinden enzovoorts. Je kent het wel: India. Tuurlijk, het is hier warm, erg armoedig, druk, hectisch, smerig, smerig, erg smerig, warm en best wel heet. En YES: Ik zweet. Hard. Zeg maar in de trant van die AXE reclame of een otter die - na een leven flink aan de crack te zijn geweest - probeert af te kicken. Hehe..maar mensen vinden het lachen dat ik zo hard zweet en ik ben op mijn beurt weer blij dat er mensen zijn die er plezier aan bleven. Circle of life baby. Zo gaat dat hier. Een wijze man, waar er hier meer van rond lopen, zei gister letterlijk het volgende tegen me:

‘To the Indian people sweating is like breathing. So just breathe.’

Ken zo op een tegeltje lijkt me. Overigens was deze man een wildvreemde van wie ik een simkaart probeerde te kopen. Toch vond hij het belangrijk me deze wijsheid even mee te geven. Die simkaart is trouwens nog niet gelukt. Bureaucratisch verhaal. Komt nog wel. Verder zijn er naast het zweten meer momenten die ik als ‘typisch mezelf’ zou classificeren. Mensen zijn bijvoorbeeld niet echt berekend op mijn directheid. Zaken als duidelijkheid en helderheid zijn zeg maar niet altijd nodig, handig of gewenst.

Momentje #1:

Ik wordt voorgesteld aan een belangrijk faffie in de zakenwereld van Kolkata, tevens de vader van een AIESECer. Gezien het feit dat ik Westers ben zou ik hem vast iets interessants te melden hebben. En dat klopte eigenlijk ook wel. Na een interessant gedeelte over de huidige uitdagingen van India komen we te spreken over zijn zoon. Ik complimenteer de vader met het feit dat de AIESECer zo’n aardige vriendin heeft en vertel dat ze mij zojuist heeft rondgeleid door de stad. Veel betekenende blikken worden uitgewisseld en aan het gesprek wordt zo’n 60 seconden later een ongemakkelijk einde gebreid: ‘You must have to do a lot today? Right? Yes? Ok! Bye!’. Wat later kwam ik er achter dat dat soort dingen meestal bekend worden als de verloving aanstaande is. ‘Just keep it to yourself next time’. Soepel. Foutje. Dank u.

Momentje #2:

De oom van mijn projectleider, die zelf in Delhi nog aan een partnership werkt, komt kennis maken. Nadat beleefdheden zijn uitgewisseld (‘Yes, yes, tulips, indeed!’) komen we te spreken over de projectleider zelf. ‘Good boy, berry berry disciplined’, zegt de oom. Dat leek mij ook ja. Goed van hem dat hij zijn baan heeft opgezegd om klimaatverandering aan te pakken. Lekker betrokken, ja toch? Nou…neen. Blijkbaar niet. Aaaa-HUM. Moeder van de projectleider er bij. Even een gesprek onder vier ogen tussen oom en moeders. ‘s Avonds wordt ik tijdens het eten zeer vriendelijk verzocht of ik voortaan even mijn bek wil houden over het project als er familie langs komt. Familie wist er niks van en wil dat die projectleider verdomme eens gaat werken en - nog belangrijker - trouwen! Hij is al 25! Johoow. Lekker. Wordt vast een leuke kennismaking met die projectleider.

Ach, etiquette etismuette. Bij dit bericht overigens geen foto’s omdat mijn camera zich nog niet zo thuis voelt in India. Op dag 1 lag hij al open geschroefd op de toonbank met grofweg 13 ‘experts’ er omheen. Ik had er graag een foto van gemaakt. Maargoed, dit is een land van hosselaars dus dat gaat goed komen. Gebruik voor nu je fantasie maar. Want verder:

*Heb ik gisterenavond spontaan geholpen de god van de machines in de Ganges te gooien. Dat doen ze hier nadat ze een god vereerd hebben. Mooi feest.
* Hebben die gekken mij er bijna achteraan gejonast. Beetje freaky wel.
* Ben ik terecht gekomen in een gevecht met een gigantische kakkerlak. Maatje intergalactic.
* Kijk ik op dit moment naar zijn vlek. Hij was echt viesssss Har.
* Zijn ze in India erg goed in staren. Van de dagelijkse batlles verlies ik er denk ik zo’n 7 op de 10.
* Komt die tandori zonder de kip. Een week zonder bier en vlees dus al.
* Is het dus waar wat ze zeggen. Na 1 week ben ik al een ander mens.

Tot slot: Net zoals sommige Nederlanders, vinden sommige Indiërs het leuk om buitenlanders smerige woorden te leren en dan te zeggen dat ze hallo, eten of raam betekenen. Erg mooi, zeker gezien het feit dat ze denken dat jij niks door hebt. Uiteraard heb ik twee fanatiekelingen de wederdienst bewezen. En mochten ze mij wel serieus hebben genomen en ooit in Nederland komen, dan sta ik er bij met een filmploeg van SBS ofzo. Het mooiste dat ik ze heb geleerd is een soort 1-2-tje dat ze herhalen zodra ze mij tegenkomen. Ik ben er eigenlijk best trots op en hij gaat zo:

De een: ‘HUUPIE!’

De ander: ‘Ien het HIS-HUIS!!’

De een: ‘Voor zeker.’

Wat ze denken dat het betekent weet ik niet precies meer, maar het dekt de lading van afgelopen week behoorlijk goed. Ik heb er zin in en India lijkt ook wel zin in mij te hebben.

Je boyboy,


Huub


Soundtrack:
01. Jiggy Dje – Eerste Dag
02. The Boss Hoss – It’s Gettin’ Hot In Here
03. Bob Dylan – The Wicked Messenger
04. Lenny Kravitz – Where Are We Running
05. 2 Brother On The 4th Floor – Your Dreams Will Come Alive

Und: http://in.youtube.com/watch?v=6APoLaF9v4c

  • 20 September 2008 - 09:11

    Annig:

    Je hebt een fijn stukkie geschreven Huub. Snap je de wet-wipes nu?

    Zweetze! (talkpoeder helpt),

    liefs

  • 20 September 2008 - 13:06

    Iris:

    Haha, humor!!
    Maak het goed daar!

    xx

  • 20 September 2008 - 17:24

    Honzik:

    Leuk stukkie huupie. Beetje directheid moet kunnen toch, fok die etiquette ;p

  • 21 September 2008 - 10:37

    Har:

    Zelfs ik heb al nachtmerries over die kakkerlak! Ik zou niet graag ik jou positie hebben gestaan..
    We moeten dus massaal bussen AXE gaan opsturen, bij deze: de eerste lading is onderweg!
    Verder succes met het ontmoeten van je projectleider ;) ( is dat die vinay? Ekta? Die namen moeten niet gekker worden..!!)

  • 21 September 2008 - 20:32

    Bb:

    Ey ouwe,

    Kwam er achter dat je al wat had geschreven door een Honzik die de verhalen aangeschoten over de telefoon probeerde na te vertellen, ofwel ff nalezen die shit. En je hebt gewoon een blog-fetisj shiet, 'bloggen een beetje gay'?

    keep ya cool (check die dubbele lading)

  • 22 September 2008 - 11:57

    Hester:

    Ha Huub,

    Nou, ben ik even blij dat je mij deze link hebt toegestuurd, hoe geestig jouw verhalen! Ik kan me erg goed voorstellen dat je als directe nederlander even moet wennen aan al die omwegen die zij nemen om je iets duidelijk te maken. Maargoed, ik ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt! Is alles ok met je huisvesting etc? Heel veel plezier iig enneh, ga vooral door met je updates!

    groetjes, Hester (aiesec)

  • 22 September 2008 - 16:25

    Frans:

    Hoi Huub,

    Als Switch On niet aan climatchange zou gaan werken, zou het daar nog heter kunnen worden. Daar moet je toch niet aan denken. Leuke blog, Huub. Wie schrijft die blijft (een jaartje).
    Liefs
    Frans

  • 22 September 2008 - 17:55

    Kirs:

    Haha, mooie verhalen voor op mn maandagmorgen op werk! Zie het voordeel ervan in, als je terugkomt in Nederland zweet je nooit meer na een jaartje India!! Doe wel ff wat aan die subtiliteit van je voor je zorgt voor relatie/familie breuken :)
    Favo hier om amerikanen te leren is: neuken in de keuken!

  • 23 September 2008 - 09:50

    Ian:

    Een woord; KONING!!!!

    Echt een koningsverhaal Huub!! Kwam niet meer bij.

    Ik xie je ook al helemaal staan.

    Grt

  • 23 September 2008 - 14:45

    Peter:

    Huuuupie!

    Klinkt allemaal goed Mahatma van me!

    Je verhalen spreken mooi tot de verbeelding en zijn daarom mooi om te lezen!

    Verbeter de wereld, ik zie aan het beursklimaat hier dat je hard aan de weg aan het timmeren bent ;-)

    -x-

  • 23 September 2008 - 17:59

    Fjezze:

    Die dingen klinken HAAAARD!
    We missen je wel een beetje, maar rrrrok die hishuisjes!!

    xxx Freddie

  • 24 September 2008 - 20:14

    Rio:

    Fucking mooi boy, je rockt duidelijke die Indische nonchalance.
    Mooie verhalen, ben benieuwd naar de mensen waarmee je hangt en de dingen die je op de dagelijkse dag doet, maar dat komt later, bloggen is namelijk de shit!!

    Keep rockin' en briljant verhaal :)

    Kusjes

  • 26 September 2008 - 18:02

    Karin:

    Ha Huub,

    Reizen is verrijkend, jouw verhalen lezen óók! Ga een boek schrijven!

  • 28 September 2008 - 16:16

    Ties:

    Hee ouwe!

    Zoals je me kent->ik ben de laatste die reageert. Wel een grappig verhaal man, ik heb het adres tussen m'n snelkoppelingen gezet (jaja, ik kan dat). Ik stuur je binnenkort wel een meer uitgebreide mail met de beschrijving van het leven hiero, ben er nu te brak voor.

    Love ya!

  • 04 Oktober 2008 - 14:14

    Matijs:

    Hoi Huub,
    Leuk geschreven, ben zwaar jaloers op zo'n mooie ervaring.
    Heb je toevallig tijd om naast verbetering van het klimaat in India iets aan ons beursklimaat te doen??? Je ouwe neef staat bijna op straat:-)

  • 06 Oktober 2008 - 08:57

    Marijn:

    Hubble de bubble!!!

    Meesterlijk verhaal ouwe :) Ik wil meer! meer! meer! Ben je zere neus in de ganges gesmeten? krijg je al een 3e arm? wazige shit in dat plasje genaamd rivier...fijn dat je het zo leuk hebt daar maar we missen wel die huub-vibe..echt weird die etiquette daar maar echt iets voor jou om dat op deze manier te ontdekken haha!!! zal je binnenkort ook een mail sturen met alle crazy ass dingen die hier gebeuren maar net zoals ties ben ik daar nu te brak voor..

    keep up the good writing!
    xxxx M-Dog

  • 06 Oktober 2008 - 09:42

    Joost:

    Goed bezig daar ouwe! Hou ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calcutta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2009

Onrust en berusting

18 Juli 2009

DE QUIZ (With English translation below!)

13 Juli 2009

Andere koek

23 Juni 2009

Worstelen

14 Juni 2009

Verklappen
Huub

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 23623

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: