Zeilen Hijsen - Reisverslag uit Calcutta, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu Zeilen Hijsen - Reisverslag uit Calcutta, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu

Zeilen Hijsen

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

18 Januari 2009 | India, Calcutta

‘Doe nog even een verhaaltje voor het fiets avontuur..’ Tuurlijk. Tijd zat. Zeker gezien de mislukte skype-sessie die ik zojuist met mijn oudjes had. Ze dachten dat ik morgen pas weg zou gaan. En nu waren Ammy en Razia Uijen op de burrel. Oftewel: ‘Lieve zoon, jij mag dan wel half India door gaan fietsen, maar mijn vlees wordt koud!’ Geeft maar weer aan hoe hoog ik op die prioriteitenlijst sta vergeleken met jouw ouders, Uijen. En jaja, die zijn natuurlijk ook heel tof enzo. En jaja, natuurlijk was ik degene die de verkeerde datum doorgaf. Maar toch. Dat ik zelfs in fukking Kolkata nog gepowned wordt als de familie Uijen komt eten, mag op z’n minst frappant genoemd worden.

Verder is mijn afscheid hier echt hartverwarmend geweest. Na een flinke voedselvergiftiging, hadden de versnellingen van mijn fiets er vandaag opeens geen zin meer in. Lekker stressen tot ‘s avonds laat bij de fietsenmaker met wederom een stuk of tachtig ‘experts’ die de revue passeerden. Yep, Murphy’s Law. Nu is het dan wel weer een soort van gefixt, maar een lekkere voorbereiding? Neuj. En terwijl ik dit schrijf ligt er een Indische dude bizar hard te snurken in mijn bed. Hij wilde me morgenochtend/ straks perse uitzwaaien en heeft nu m’n bed en dekens geclaimd. Moet kunnen en heeft ook wel weer die charme inderdaad. De gedetailleerde kaart van India is vanochtend aangeschaft en de exacte route wordt morgenochtend waarschijnlijk tijdens het ontbijt bepaald. Shanti Sjeee.

Maar nu even serieus, ik heb niks te klagen. Verre verre van en dat weet ik heel goed. De tijd hier was heerlijk en ik ben gehecht geraakt aan Kolkata. Het is een fascinerende stad en ik ga het missen. Helemaal nu het BNII* verhaal langzaam tastbaar begint te worden. In de krant gestaan, op TV geweest, herkend op straat, handtekeningen, rode lopers, modellen. Oké, die laatste twee moeten nog even gerealiseerd worden maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Het was heerlijk om op te gaan in deze cultuur en gaaf om de meerdere dimensies van een stad en zijn bewoners te ontleden. Lekker dat het project van de grond is gekomen en ook al heb ik het evenement met WWF door de voedselvergiftiging amper meegemaakt – het was een succes en krijgt vervolg. En nu dus die fietstocht. De media-aandacht is er en dat is - als ik je even mag quoten Rob – ‘vokking nice’. Maar het is vooral leuk omdat het zo’n lekker leip plan is en we geen idee hebben in hoeverre het gaat werken. Verder bedankt voor de kerstkaartjes en de gestuurde muziek (die natuurlijk niet op de ipod staat, maar het was een leuke poging). Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat, gelukkig nieuw jaar, zalig pasen, amen, hajjeh!


Huub


01. Ryan Adams – Let It Ride
02. Roling Stones –Start Me Up
03. Ben Lee – Whatever It Is
04. Nada Surf – Hi-Speed Soul
05. The Who – Won’t Get Fooled Again


*Bekende Nederlander In India

* Voor de mensen die zich ook afvroegen waar Murphy’s Law eignelijk vandaan komt: http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy's_law


  • 17 Januari 2009 - 23:12

    Honzik:

    Hehe - zie je al achter je skype zitten *ehm..maar..ik wilde dit nog zegg..laat ook maar*

    Succes met fietsen, zadelpijn, banden plakken, uitzichten en uitlaatgassen meepakken, een nog grotere BNII worden en nog meer banden plakken!

  • 18 Januari 2009 - 08:31

    Rio:

    Hehe, genieten dit :) Je gaat ook maar een beetje fietsen, doe we hier iedere dag..
    Maar chill dat er dingen gerealiseerd zijn en dat de voorbereiding er 1 is die verzekerd dat er mooie dingen gaan gebeuren de komende maand. Doe je ding en kijk goed om je heen, en bezef je af en toe even dat je iets heel leips aan het doen bent!!
    Mooi dat je er zo van genoten hebt, Rock on ouwe!

  • 18 Januari 2009 - 09:41

    Frans En Hanny:

    Kwestie van timemanagement!
    Het was overigens erg gezellig met de familie Uijen en het eten dito lekker. Maar voedselvergifitiging 'sucks' als je een fair hebt georganiseerd en je ligt in bed.
    we wensen je een fantastische fietstocht en veel goede voorlichting aan die Indiers, Huub, nu kan het nog en daarna een nog indrukwekkendere reis.

  • 18 Januari 2009 - 13:10

    Maartje:

    het gaat je goed zo te lezen! (behalve die voedselvergiftiging dan.. )heel veel succes met de fietstocht en geniet!

    kus maartje

  • 18 Januari 2009 - 17:02

    Monica:

    Hee, die Huub
    Gelukkig, je bent weer beter. Dacht vandaag...wanneer zou tie nou toch ook alweergaanfietsen??? Ik wens je veel plezier en goede contacten onderweg met je al dan nioet goed lopende fiets....en... genoeg experts bijdehand, toch??
    liefs en dikke knuffel Monica

  • 20 Januari 2009 - 10:37

    Razia:

    Tja Huubie, Pa kan geloof ik niet alleen verantwoord koken maar ook opvoeden - en dat valt niet mee met de jeugd van tegenwoordig dichtbij en ook verweg; haha.... het was zeer gezellig en lekker en prioritiet mag en moet er zijn.!!
    Heeey, wij duimen voor je zitvlees ontwikkeling en wensen jou een geslaagde + onvergelijkbare fiettoer. T ga je goed.!!
    Liefs Razia&co

  • 25 Januari 2009 - 03:18

    Nynke En Lukas Van Middelaar:

    He neefje!

    Succes met het fietsen. ik had na 2 dagen fietsen al een houten reet. Hopelijk trek jij het beter dan ik.

    Ik ga de komende weken lekker ontspannen. Beetje wandelen, Olifanten kijken en lekker genieten van het goede leven in Laos.

    Groeten,
    Lukas

  • 26 Januari 2009 - 12:03

    Fredjuh:

    Hehe.. lekker bazend. Wel een beetje jaloers, dat is toegegeven. Geef er maar een bazend vervolg aan!

  • 26 Januari 2009 - 12:04

    Irene:

    Gaaaaf.... is die toch ook ergens te volgen op het wereld wijde web?? xx

  • 01 Februari 2009 - 15:49

    Lizia Niemand:

    Met een groet aan Razia.

    Lizia Niemand
    Den Haag

  • 04 Februari 2009 - 04:05

    Vieze:

    EN??

  • 24 Februari 2009 - 09:45

    Marijn:

    Huubmeister!!!

    ff niks van me gehoord, maar zat in die dikke usbo uberstress...je weet wel. die stress die je zelfs in je schoenzolen voelt. hoe ist nou? lekker aan het fietsen? chill..komen er nog meer foto's? mijn behoefte aan beeldmateriaal is tot op de dag van vandaag niet bevredigd..BTW lowlands kaarten zijn in de verkoop, ergo ga je mee? huupie take care met die biesiekleetas en love you!

    p.s. tjek ff op youtube zwart licht - vanaf nu

    xxxxxxxxxxx marijn


  • 24 Februari 2009 - 13:00

    Rob:

    Dat mag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calcutta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2009

Onrust en berusting

18 Juli 2009

DE QUIZ (With English translation below!)

13 Juli 2009

Andere koek

23 Juni 2009

Worstelen

14 Juni 2009

Verklappen
Huub

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 23627

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: