Kingfishers en Arie de Ananassen-man - Reisverslag uit Pololem, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu Kingfishers en Arie de Ananassen-man - Reisverslag uit Pololem, India van Huub Dekkers - WaarBenJij.nu

Kingfishers en Arie de Ananassen-man

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

25 Februari 2009 | India, Pololem

Om te beginnen wil ik graag even alle hard werkende, zwoegende, transcriberende, op hun thesis zwoegende, naar de lente hunkerende, 'juuuuooh, nog steeds z'n gangetje-mensen' die NIET de hele dag - op het schandalige af - niks kunnen doen, eventjes waarschuwen:

Past op. Dit bericht kan misschien een ietwat deprimerende danwel irriterende uitwerking op je hebben.

Dat gezegd hebbende zal ik even grofjes met jullie door mijn to-do list van vandaag scrollen:

- Wakker worden (de tijden moet ik jullie helaas schuldig blijven)
- Zwemmen (in mijn grote vriend: De Zee)
- Liggen (op mijn andere: Het Strand)
- Bruiner worden (en voornamelijk verschil met mijn fiets-kleur wegwerken)
- Fruit eten (bij Arie Ananassen-man: beter krijg je ze niet)
- Frisbeejen (wat denk ik toch wel het hoogtepunt qua inspanning is)
- Andere toeristen boottochten aansmeren ('Wanne see dooolphin, Sir? Go to Monkey Island, Yeeesss?!)
- Bier drinken (en Annig, ik weet de Kingfisher truc nog steeds niet. Ik denk dat het toch meer iets van jouw generatie is)
- Boek lezen (eindelijk)
- Beetje in de hangmat chillen (die tussen twee palen voor mijn HUT hangt)
- Slap ouwehoere (eindelijk)
- Verse vis eten (ook nog zelf gevangen, maar toch wel veel moeite)
- Misschien een blog schrijven (en dat dan ook gewoon doen ook!)
- Dansen (op Silent Parties)
- Slapen (in plaats van Yoga. Toch ook wel lekker)
- Niks doen (was vergeten dat ik daar toch ook verdomde goed in ben)

Het programma is in het echt misschien iets uitgebreider, maar dit zijn toch wel de primaire activiteiten op het moment. Ik bevind me nu al een tijdje in een gedeelte van India dat 'Goa' heet. En in dat gebied ben ik nu om precies te zijn in 'Palolem'. Wat je zeg maar ook net zo goed de hoofdstad 'Berehard Chillen' van de provincie 'Relaxen' zou kunnen noemen.

http://images.google.co.in/images?q=Palolem&btnG=Search+Images&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=3jI&sa=2

Dus ja, LIFE IS GOOOOHD. Beetje zoals in die reclame: Seriously Easy Going. Wel jammer dat ik over een paar dagen terug naar Bombay moet om een nieuw paspoort op te halen. En JA: dat ik die kwijt zou raken was uiteraard een kwestie van tijd. Balen, maar ergens ook wel weer een goede incentive om me van deze goddelijke plek los te weken. Kuch. Het ergste aan het hele verhaal is nog wel dat ik hierdoor een weddenschap heb verloren van een persoon die op weiger op deze site verdere credits te geven. Dan is er verder voordat ik in Berehard Chillen belandde natuurlijk nog ontzettend veel gebeurd. Ik zal het proberen kort te houden. Natuurlijk omdat jullie snel weer verder moeten met werk of andere vervelende dingen, maar ook omdat ik terug naar het strand moet. Gisteravond stond namelijk Manchester United - Milan op het programma. Een wedstrijd die ik keek met zo'n 10 diehard Mancs en een handjevol Italianen die dit 'lokale paradijsje' ook blijken te hebben ontdekt. Ja de vier essen zijn hier goed vertegenwoordigd.. Locatie was een soort imitatie pub met personeel dat een te grappig plat Londens accent imiteert. In ieder gaval, het punt is dat na de 0-0 is besloten het pleit zometeen zelf te beslechten op de idyllische zandgronden van Berehard Chillen. Maargoed, kort houden, juist:

Eerst was daar de fietstocht. Lekker onvoorbereid op de fiets gestapt, onzettend mooi, geweldige manier om het land te zien, 1 lekke band, geplakt voor 5 RS door een lokale dorpsgek, zo'n 200 km omgereden en ja....alsof ik in de poriën van het land zat. We sliepen vaak in 'Dhaba's' (http://en.wikipedia.org/wiki/Dhaba). 'Eetgelegenheden' waar truckers en ander tuig ook slaapt, vaak gesitueerd op de meest idyllische plekjes. Leuk is dat bij je avondmaal ook een ‘bed’ wordt geleverd. En ja slapen onder de sterren tussen dat volk, die hele levenstijl, het was onbeschrijfelijk en machtig. Ja dat zijn denk ik de woorden. Dieptepunten waren de dagen in Jharia, wat de meest mensonterende plek is waar ik tot nu ben geweest, de opeenstapeling van de ene voedselvergiftiging op de andere (in dhaba's wordt heerlijk, doch niet geheel voor de westerse maag geschikt voedsel geserveerd) en de aanval die twee wilde honden op me pleegden, terwijl ik 's nachts mijn vliegende spetter op de wilde prairiegrond aan het botvieren was. Deze mindere momenten worden uiteraard ruimschoots overklast door de geniale. Het feit dat de campagne van de grond kwam, we een paar goeie city rides hebben georganiseerd en ook daadwerkelijk met een paar hoge piefen en ministers hebben gediscussieerd was heerlijk. Ook persconferenties waren leuk om te doen. Memorabel was mijn eigen 'Louis van Gaaltje':

Nadat een journalist aan het einde van het verhaal met de vraag op de proppen kwam waarom we nou precies het gebruik van coal aan het promoten waren knapte er iets en flapte ik er in het 'steenkolen' engels uit: 'Please tell me now, am I so smart or are you guys so stupid??'. Daarna ook nog in een nationale talkshow geweest. Mooiste vraag was daar waarom we niet gewoon de auto hadden gepakt. Maar het speciaalst waren toch al die kleine dingen die tijdens de tocht gebeurden. Moeilijk om uit te leggen, maar als ik er even over nadenk herinner ik me:

- Een gozer die zo'n 5 km met ons mee is gefietst met zijn muziekinstallatie
- Een opa die mijn bagagedrager niet los wilde laten totdat ik thee met hem gedronken had
- De opium die ons onderweg is aangeboden
- Al het gratis eten
- 's Ochtends in het donker met hoofdlampen over de verlaten snelweg
- De hoteleigenaar die me met lange haren in de nationale krant had gezien en me vroeg waarom ik in godsnaam mijn haar had gemillimeterd

Ja, het was echt speciaal nu ik er zo aan terugdenk. Na alle evenementen in Delhi ben ik Rajasthan weer ingedoken en kan er voorlopig wel weer tegen als het om forten gaat. Hoogtepunten waren Johdpur en een kameelsafari in Jaisalmer. Zelf een Indisch maal bereiden in de woestijn en slapen onder de leipste sterrenhemel ever kan ik iedereen van harte aanraden. Het is lekker nu weer vogelvrij te zijn, wat simpeler te leven en de rol van wereldredder even naast me neer te leggen. Aan de andere kant zijn de oppervlakkigheid, de snelheid en de rol van toerist / wandelende geldmachine weer even wennen. Maargoed, voor nu leg ik me daar maar al te graag bij neer en ga ik even wat Italianen een spreekwoordelijk pak op de broek geven. Maak het goed, hou vol, de lente is near!

Ciao!


Huub



Soundtrack:

01. Orson – No Tomorrow
02. Daft Punk – Superheroes
03. Marky Mark – Good Vibrations (Berehard Chillen Anthem)
04. Groove Armada – Get Down
05. Souls Of Mischief– ’93 Till Infinity

  • 25 Februari 2009 - 06:58

    Lukas:

    Hé neefje,

    Klinkt erg zwaar allemaal. Wat een dagprogrgamma. Ik kan me die goede tijden nog goed herrinneren... een week geleden...

    Groet,
    Lukas


  • 25 Februari 2009 - 07:44

    Monica Dekkers:

    lieve Huub
    Een welverdiend strandleven, lijkt me heerlijk en ja, ik huunker naar de lente!!
    en ja... ik zou ook wel even met je willen huggen. Maar ja, moet nog 5 maanden wachten. Volgens mij heb je een meer dag goed project neergezet. Ben benieuwd wat je nu weer allemaal gaat uitvreten.
    liefs Monica

  • 25 Februari 2009 - 09:53

    Irene:

    is zo jaloers dat ze bijna geen berichtje achter liet, maar streek over haar hart haalde nog eens diep adem en wenst Huub veel plezier met Arie de Ananassen-man. Geniet! XX

  • 25 Februari 2009 - 12:04

    Jes:

    ha die Huub, na alle verslagen van Lukas en Nynke komen nu jouw verhalen eindelijk weer via de e-mail binnen. Na jouw gedane arbeid voor het project is het immers goed rusten. Jes.

  • 25 Februari 2009 - 12:05

    Rio:

    Yo baasje, mooie samenvatting van een zo te horen memorabel avontuur! Klinkt allemaal erg mooi wat je mee hebt gemaakt en heb zin om er met een biertje eens lekker over na te filosoferen als je terug bent :) Anyhoe, geniet van het chillen, je hebt het verdiend! Alles is idd zen gangetje hie ;)

    Rock on! Boks

  • 25 Februari 2009 - 12:56

    Honzik:

    Huub ik mis je heel erg en moet 's nacht vaak heel erg hard huilen. Kom je je alsjeblieft snel terug?

  • 25 Februari 2009 - 15:21

    Jeroen:

    Geweldig leven. Ik hoor het graag opnieuw hier van de real-life huupie die niet meer gevangen zit in het paradijs.
    En laat leonardo en edouardo maar even zien hoe het moet ("vaffanculo" helpt bij vuil spel).

    Jeroen

  • 25 Februari 2009 - 15:29

    Honzik:

    Ties, loop je te kloten onder mijn naam? Of wie dan?

  • 25 Februari 2009 - 15:54

    Honzik:

    En wat betreft deprimerende uitwerking, ik weet nu tenminste waar ik volgend jaar heen ga ;)

  • 25 Februari 2009 - 20:21

    Jorieke:

    Dag maat! Klinkt goed allemaal, chill er lekker een eind op los, je hebt het verdiend!

  • 26 Februari 2009 - 15:04

    Mams:

    Ik sluit me bij Ties? Honzik? aan!

  • 27 Februari 2009 - 12:16

    Razia:

    Tjonge, jonge, je moet haast wel moe worden van all dat denken en verwerken van wat er allemaal gebeurt voor je oogen om te zwijgen over de andere physieke activiteiten.!!Maar zo te horen ben je goed bezig en de schatkist aan ervaringen wordt steeds groter en zeer gevarieerd - ( toekomst fundament) !!
    Lekker genieten, pas goed op jezelf en ook je papieren en laat ons ook genieten van je verhalen + avontuur.!!
    veel liefs Razia

  • 02 Maart 2009 - 17:00

    Marleen:

    Broer!

    Ik heb zin om over je kale kop te kroelen!

    Maar er is een bestemming bijgekomen waar je perse naartoe moet..

    Want HET IS OFFICIEEL!! Je zus gaat zich 6 maanden in het Londonse leven mengen! Dus hop hop hop, boeken dat ticket!

    Dikke kus.

  • 03 Maart 2009 - 09:36

    Sjors:

    Jo auwe! Lente is hier soort van ingekickt, leuk om te lezen allemaal, kijk uit naar de volgende opdate! Beeeeuks

  • 03 Maart 2009 - 12:46

    Maartje:

    Wow, dat klinkt echt te relaxed..!! chillen maar!
    ondertussen zoek ik zelf de lente op, ik ga een paar dagen naar madrid, yess..! ;)

    un beso

  • 04 Maart 2009 - 09:03

    Freek:

    mooie baas!! wederom een mooi stukje


  • 07 Maart 2009 - 13:19

    Annig:

    De Kingfishertruc nog steeds niet onder de knie? Mijn generatie?

    Nou het is je van harte vergeven na dit mooie stuk.

    Veel liefs!

  • 16 Maart 2009 - 08:18

    Marijn:

    Huupie!!! gefeliciteerd met je verjaardag! en hoe voelt het nou? wat een mooi verhaal heb je weer getikt!jij hebt straks zoooo veel te vertellen..damn! ennuh..opium?

    xxx marijn

    p.s. '93 till infinity is natuurlijk van souls of mischief van het album hieroglyphics...de music smart ass has spoken!

  • 23 Maart 2009 - 05:51

    Redactie:

    De vier essen moeten er vijf zijn. Namelijk:

    * See
    * Suipe
    * Son
    * Sax
    * Sand

    Danku.

  • 23 Maart 2009 - 09:27

    Huub:

    Nou, het is verbeterd Marry. Niet dat iemand het wat uitmaakt magoed.. muziek-purisme Sjeee!

  • 24 Maart 2009 - 16:19

    Marijn:

    laat mijn nou huuperdepluup...ik zit helemaal in de ik-moet-alles-wat-ik-lees-schrijf-denk-haat-voel verantwoorde bronvermelding modus dankzij die scriptie crap! btw; lowlands ticket 150 euro. volgens mij heb ik vorige jaar ongeveer 150 á 200 euro uitgegeven aan eten en drinken. maar dat lag allemaal aan die fokking jammie uber tosti van zo'n la place keetje... :o)PEACE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2009

Onrust en berusting

18 Juli 2009

DE QUIZ (With English translation below!)

13 Juli 2009

Andere koek

23 Juni 2009

Worstelen

14 Juni 2009

Verklappen
Huub

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 23627

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: